Het is bijna zo ver...... - Reisverslag uit Heerenveen, Nederland van Sieuwke Hofstra - WaarBenJij.nu Het is bijna zo ver...... - Reisverslag uit Heerenveen, Nederland van Sieuwke Hofstra - WaarBenJij.nu

Het is bijna zo ver......

Blijf op de hoogte en volg Sieuwke

03 Mei 2014 | Nederland, Heerenveen

Nog 2 nachtjes slapen, dan gaat het avontuur echt beginnen.
Vrijwel alles is nu voorbereid, vandaag de laatste kleine dingen halen die nog mee moeten, morgen mijn tas inpakken. Ik ga proberen jullie regelmatig via deze weg op de hoogte te houden.

In de aanloop naar mijn vertrek heb ik nog een aantal obstakels moeten overwinnen.
Mijn opleiding moest "nog even" afgerond worden voor ik wegga.
Dit is mij gelukkig dinsdag 22 april ook gelukt!!! Dit was voor mij het grootste punt, aangezien ik nu zonder zorgen aan mijn avontuur kan beginnen.

Een maand geleden werd bekent dat er in Afrika een Ebola uitbraak is en als klap op de vuurpijl dat er misschien ook een meisje uit Ghana besmet zou zijn. Gelukkig bleek dit niet het geval.
Bij het halen van mijn laatste injectie bij de GGD nog wel gevraagd naar tips en hoe de uitbraak ontstaan is. Het antwoord is dat ik beter geen Bushmeat (kan apen-, vleermuis-, geiten-, maar ook ander vlees zijn) kan eten of misschien de komende 12 weken beter helemaal geen vlees kan eten. En dat de besmetting door wordt gegeven via lichaamssappen.

De spanning begint nu wel te komen. Ik heb enorm veel zin in het onbekende, maar ben ook onzeker over wat ik allemaal ga zien en meemaken. Ik probeer mij voor te stellen hoe mijn leven er daar uit gaat zien, alleen hoe dichterbij het komt, des te minder ik me er een beeld bij kan vormen.

Mijn tactiek; Genieten van de mensen die ik nu om me heen heb, 7 uren vliegen met vlinders in mijn buik van de spanning en wel zien wat er gebeurd, wat ik mee ga maken en hoe ik er op ga reageren.

  • 03 Mei 2014 - 12:55

    Inger:

    Super veel plezier en geniet van alle ervaring die je op doet. En kom vooral gezond weer terug. X

  • 03 Mei 2014 - 16:58

    Marieke:

    Hoi Sieuwke
    Noch efkes dan is it safier. In nije utdaging. Spannend allegear. Ik winskje dy in fantastisch avontoer ta.
    Groetnis en in dikke knuffel fan my.
    Marieke

  • 04 Mei 2014 - 14:15

    Tjitske :

    Hiel folle plesier tawinske en geniet fan dizze fan mooi levenservaring! Dikke tut!

  • 05 Mei 2014 - 21:20

    Janita Lammertse:

    Ha, Sieuwke, Wat leuk om je via deze weg te kunnen en mogen volgen.Ik wens je nogmaals een allemachtig prachtig avontuur en alle goeds!!

  • 05 Mei 2014 - 23:09

    Tamara:

    Ha Sieuwke, vanuit 't Fean gaan we je reis en belevenissen volgen. Ga vooral genieten!!!

  • 09 Mei 2014 - 13:49

    Greet De Jong:

    Hoi Sieuwke,

    Wat spannend, je bent er al. Het zal wel een geweldige ervaring zijn. Hoe is je gastgezin? En wat heb je al beleefd? Ik zal je zeker volgen als je je avonturen met ons deelt.

    groetjes,
    Greet

  • 11 Mei 2014 - 00:46

    Geertje:

    Hey Sieuwke.
    Ben benieuwd, ben je al bij je gastgezin?
    En.....hoe was de lange reis?
    Ik hoop ,dat alles goed gaat en dat je het naar de zin hebt.
    Liefs ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sieuwke

Actief sinds 03 Mei 2014
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 9785

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

05 Mei 2014 - 28 Juli 2014

Free and fair clinic Tamale

Landen bezocht: